Novemberi pontyok, avagy horgászat barátokkal...

A tavon már gyülekeznek a horgászok, csupa izgatott arc, csupa várakozó tekintet. Persze mi sem sokat vacakolunk! Én végre, újra hódolhattam egyik kedvenc módszeremnek: a feeder technikának!
"Ősz volna még, s a varjak már közhírré tették a dermesztő tél közeledtét. Károg az ég,
éhenkórász nagy csapat csóka, ricsajog, hussog reggel óta. Tócsára jég, virágra, fűre harmat dermed, megöregedtek mind a kertek. Jó volna még, sütkérezni, de jó is volna, ha az égen pacsirta szólna..."

A minap olvasott Kányádi Sándor sorok találóan fejezik ki gondolataim, amikor autónk végre lassít a hajnali ködből lassan eszmélő országúton, és "lefordulunk róla" a tópart irányába. Ébredezik a novemberi nap, bár sugarai már igen messziről érkezhetnek, hisz alig-alig érezni "jelenlétüket"... Egy biztos: sajátos hangulata van a november végi horgászatoknak. Egyrészt a ráérős pakolászásnak ilyenkor helye nincs, hisz minden perc számít az egyre rövidebbre fogyó nappalokon, másrészt a "búcsúzó" természet látványa, semmi mással össze nem hasonlítható képeket tár a vízpartokra kilátogató horgász ember elé...

Felszereléseim... ez minden amire most szükségem volt.

Kedves barátaimmal, Attilával és Áronnal érkeztem. Alkalmunk volt végre átbeszélni az elmúlt időszak történéseit. Szeretem ezeket a beszélgetéseket. Az ember nemcsak magából "ad" ilyenkor, de baráti "féltést", szeretetet vagy épp intelmet is kap, amelyek mind-mind igen fontosak számomra. A tavon már gyülekeznek a horgászok, csupa izgatott arc, csupa várakozó tekintet. Persze mi sem sokat vacakolunk! Én úgy döntöttem, hogy most újra hódolok egyik kedvenc módszeremnek, a feeder technikának!

Ezúttal ezekkel a felszerelésekkel készültem:

>> Botok: SHIMANO FIRE BLOOD EXTRA HEAVY 3,9 m.
>> Orsók: SHIMANO ULTEGRA Ci4 XSA 5500
>> Zsinór: ASSO ULTRA CAST 0,22
>> Dobó előke: POWER PRO 0,19
>> Horogelőke: CRALUSSO XTREME 0,14-es
>> Etetőkosár: ZÓNA HANATo "light" 45 gramm
>> Horog: KORDA KRANK 10-es
>> Pod: FOX Stalker plus

Shimano botjaim és orsóim ismét csúcsformában...

Olykor a novemberi napfény is megmutatta magát...

A ZÓNA HANATO távdobó kosárcsalád legkisebb tagja, nagyon kellemes meglepetéseket tartogat a feeder horgászoknak. A "light" verzió, amelynek önsúlya 45 gramm, elsősorban a rezgőspicces botokat használóknak jelent megfelelő megoldást akkor, ha a parttól távolabb kell keresgélni a halakat... Áramvonalas testének és a középpontjában elhelyezett plusz ólmozásának (is) köszönhetően, rendkívül pontosan és kiemelkedően messzire dobható kis "eszköz". Én most mind két botomon "hanatóztam", és így könnyedén tudtam dobni, a szemközti nádfal elé, oda, ahol a halakat sejtettük és találtuk... Kosaraimba természetesen, az egész évben jó teljesítő BLACK CAP mixet gyúrtam. Az első kapás, ezúttal most az enyém lett, és így egy gyönyörű színekben pompázó, és igencsak jó erőben levő ponty jutalmazta novemberi erőfeszítéseimet.

Pocakos vendégem igazolta hogy ilyenkor sem szabad otthon maradni...

Kedvenc csalogatóanyagaim... ezúttal sem hagytak cserben!

Íme a bekevert bc mix... nagyon szeretik a halak!

A csalikat direkt sűrűn variáltam, próbáltam egyfajta teszt "üzemmódban" dolgozni és rájönni arra, hogy mit fogadnak el a halak legszívesebben. A nap végére aztán, egyértelműen kiderült, hogy a fluo színek működtek jól, azon belül is a sárga verzió! A BAIT-TECH FLURO POP UP-ok hozták a legtöbb "akciót", mégpedig csalitüskén felkínálva, 10 mm-es méretben és ananász&tintahal ízesítésben...

Ez a remek csali az év bármely szakában a segítségünkre lehet...

Jó hal a horgon... csak semmi kapkodás!

Minden hal kincs... javaslom éljük meg a szép pillanatokat!

Társaimmal jól kihorgásztuk magunkat, hisz mindannyian szép halaknak örülhettünk! A délután mostoha órái egyre inkább közelítettek, ami azt jelentette, hogy a horgásznapunk lassan végéhez közelített. A lényeg azonban, hogy mi ismét, egy tartalmas "baráti pontyozással" gazdagodhattunk, amit olyannyira szeretünk...

Pazar őszi színek... csoda hát hogy mosolygok?

"Ha valamit szeretettel teszünk, észre sem vesszük, milyen teljesítményre vagyunk képesek. A szeretet mérhetetlenül sok energiát ad. Fáradhatatlanná teszi az embert, feltölti erővel.” (M.P.)

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor érdemes kedvelnetek oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok horgászataimról, munkásságomról!