Októberi pontyok makk hullásban...

Az október mindig kiemelten hatékony időszakot jelent számomra. Szeretem is ezt a hónapot, hisz a hajnal már bizsergetően hűvös és a vízpartokra ráboruló csendet, egyre biztosabb kézzel festi tarkára az ősz...
"A kertben tarkán égő színek, virágok, dúsan vérző szívek,
Rajtuk az este harmata ring, De ez már őszi pompa mind.

Fényt, krizantémot, dalt, harmatot, lelkemben vígan elringatok.
Megszépül lassan, ami rég volt, De ez már októberi égbolt."

E szép Juhász Gyula sorok olvasása után, újra és újra eszembe ötlik, hogy az október mindig is egy különleges, egyedi hangulatú ám kiemelten hatékony időszakot jelent számomra. Igaz ez a horgászatra, valamint ilyentájt, az élet egyéb területén is igyekszik "rendbe szedni" gondolatait az ember. Szeretem is ezt a hónapot, hisz a hajnal már bizsergetően hűvös és a vízpartokra ráboruló csendet, egyre biztosabb kézzel festi tarkára az egyre haragosabb csapatokban érkező ősz...

Az ősz... múló nyár de nem múló esély a pontyfogásra!

Nem kapkodok... szinte, minden percét igyekszek kihasználni a szikrázó októberi napsütésnek a parton. A helyszín újra Harsány, habár ezúttal közvetlen egy rangos, "sokcsapatos" verseny után érkeztünk meg barátaimmal, ami legtöbbször, nem túl sok jóval kecsegtet... A halak ilyenkor ugyanis, jóllakva keringenek a tóban és tapasztalataim alapján, jóval nehezebb kapásra bírni őket. Az egyhetes intenzív etetés vitathatatlanul eltelíti a "bajuszos bandát", nem csoda hát, hogy nehezebben "nyúlnak" eleség után. Legalább a szabadban vagyunk! Ilyen szép időben igazán kár lett volna otthon maradni, mondogatjuk is társaimmal, sűrűn egymásnak! Ezúttal velem tartott Csorba Dávid is, akit előző írásomból már ismerhettek. Etetésünket igyekeztünk optimálisan kialakítani, amelyben ezúttal is helyet kapott az Őzetanyán már jelesre vizsgázott BAIT-TECH POLONI bojli is... (Egy korábbi cikkemben olvashattatok e kalandról).

Nem kapkodok szinte minden percét igyekszek kihasználni a szikrázó októberi napsütésnek a parton...

Az október mindig is egy különleges egyedi hangulatú ám kiemelten hatékony időszakot jelent számomra...

Dáviddal, bójánkat ezúttal, mintegy 140 méterre helyeztük el a parttól. Az általunk már eredményesen használt távdobó felszereléseinkkel ugyanis, ezt a távolságot pontosan meg is tudtuk horgászni. A péntek délután gyorsan eltelt, de ami fájóbb...eseménytelenül. A mellettünk helyet foglaló horgásztársaink se fogtak két darab termetes dévérkeszegnél többet, így a vacsorát közösen fogyasztottuk el, majd jóízűt beszélgettünk az egyre hűvösebbé váló októberi estében...

Etetésünket igyekeztünk optimálisan kialakítani amelyben ismét helyet kapott a BAIT-TECH POLONI bojli is...

Később, Dáviddal újra csalikat frissítettünk, aminek következtében én minden horgom alá, HORSE BAITS CHILI OUT csalit fűztem. Kedvelem ezeket a karakteres "csípős" bojlikat, azt kell mondjam, Lovas Lajos palettájáról, ez az általam legtöbbször használt golyó, hisz számtalan szép halat sikerült már vele kifognom évszaktól és napszaktól függetlenül.

Etetésünket igyekeztünk folyamatos rá-csövezéssel életben tartani...

Az éjszaka... sejtelmes, olykor csendes, míg máskor, kihívásokkal teli időszak. Ilyenkor minden más... a csillagos eget kémlelve vagy a sátorba húzódva figyelni a fel-felerősödő zajokra, semmi mással össze nem hasonlítható horgász élmény.

Kisvártatva a jobbos jelzőmről kapott jelet fogok a fejem mellé letett távjelzőn. Hopp, ez egy ejtős kapás... bosszankodok, majd gyorsan belelépek a bakancsomba és botok felé indulok. Keszeg lesz a tettes, igen ez lehet a legvalószínűbb, majd a botra ráemelve szokatlan kontaktusba kerülök a "valamivel". A partig szinte "súlytalan" jön a "szellem", majd hamarosan iszonyatos erőbedobással tör ki jobbra. Viaskodok vagy 15 percig a halammal, míg a merítőben megpihenve, egy bőven 18 kilogramm feletti tövessel nézhetek farkasszemet! Dávid ügyesen fotózza, majd gyorsan szabadjára is engedjük a szép halat.

Első halam az éjszaka leple alatt érkezett közel a 19 kilogramm-hoz...

A hajnalban nagyon bíztunk, ám a kapások ismét csak elmaradtak. A reggeli etetés után nem sokkal azonban, Dávid fogott egy szép tövest, ami mindenképp biztató jel volt a nap hátralevő részét illetően. De ezt követően, sem nekünk sem társainknak nem sikerült újabb halak kifogása. Napközben aztán, ment a "variálás ezerrel"... Elő a spomb majd dobócső következet, csalik terén is ment a nagyüzem, de nem tudtunk keszegen kívül mást fogni. Vagyis, Dávid fogott bojlival egy jó kettes balint, ami inkább "keserédes" mosolyt csalt az arcunkra... :)

Dávid hala bizakodásra adott okot...

Etetni etetni és etetni... vajon ez lenne a megoldás kulcsa!?

Ismét beesteledett, így a hideg elől sátrunkba vackoltunk. Azonban a fejünk felől, viharos sebességgel le-hulló makk termések hangos koppanása a sátorvásznunkon nem hagyott minket nyugodtan pihenni... Aki járt már itt, az tudhatja, hogy Harsányban, 3. bojlis állás mögött "tanyázó" bükkfafélék közül néhány terebélyes tölgyfa nyújt árnyékot, és teszi még hangulatosabbá az itt eltöltött horgászidőt...

Az ősz jele: makk hullás a fejünk felől...

Aztán a FOX-om jelzett! Eljött az, amit már nagyon vártam: egy egyenletes húzós kapás az éjszakában! Már az első másodperceben éreztem, hogy jó hallal hozott össze a sors. A hal bődületes erővel falta a métereket, orsóm pedig, nem győzte adagolni a zsinórt utána... Hosszú percek teltek el.... már egy páran összegyűltek körülöttem a parton, és szerencsémre Báthori Laci melles csizmában vízbe is "szállt" megmeríteni a halam. Hathatós segítségével bölcsőbe került a hal, amely pazar méretekkel rendelkezett!

Tőponty óriásom, nagyon közel a 25 kilogramm-hoz...

Társam is kiprovokált egy kereken 20 kilogrammos éjjeli jövevényt...

A reggel ismét párafelhőben érkezett, hogy aztán lassan, az ébredő napsugarak, újra átvehessék az uralmat a harsányi tó víztükre felett... Kissé "morgósan" végeztük el reggeli csalifrissítéseink, de azért még nem adtuk fel a reményt! Egy bőséges reggeli után azonban, ismét csendes órák következtek... Ez aztán, eltartott egészen a pakolás mostoha folyamatáig. A hazaúton több dolgot is kielemeztünk, amelyeket majd a következő túráinkon biztosan hasznosítani is fogunk. Ezekről - szokásomhoz híven - igyekszek majd beszámolni, itt a Zóna magazin hasábjain! Mindent összevetve azonban, az általam zsákmányolt huszonnégy kiló feletti ponty, valamint a tóparton eltöltött kellemes órák, egészen biztos, hogy nagyon sokáig emlékeztetni fognak arra: milyen az, amikor Harsányban, "hullik az októberi makk"...

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor érdemes kedvelnetek oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok horgászataimról, munkásságomról!