Parádés Pünkösd az Arizóna tavon...

Ember tervez... De ha lehet, akkor már jó előre, mert általában, mindig akad egy-két olyan tényező, ami közbe jöhet! Baráti eszmecsere és horgászat! Ezek voltak az alapkitűzéseink, amikor elterveztük társaimmal, azt a közös 30 órát, amelyet ezúttal, a Budapesthez közeli, rendkívül népszerű, Arizóna tóra "találtunk" ki...

Ilyen és ehhez hasonló megfontolások alapján, már bő két hónappal a kinézett időpont előtt foglaltunk állásokat, a tó - meg kell hagyni - remekül funkcionáló weboldalán. A visszaigazolás után, örömmel kezdtük meg a szervezkedést, ám a "team" személyi összetétele, egy kisebb malőr miatt átrendeződött... Sebaj, a lényeg, hogy végre "először" igazán "belakjuk" tavat. Na ne gondoljatok óriás kitelepülésről, de a 4-es és 5-ös állásra foglat 30 óra, mégiscsak értékadó ismerkedésnek számít a vízterület halállományával. Habár egy kora tavaszi, nem túl sikeres, ám súlyos mínuszokkal megáldott "portyán", és egy 8 órás feeder "akción" már "kóstolgattam" a vizet, én magam, nagyon kíváncsian vártam már, a pünkösd hétfői indulást!

Jani barátom, aki végül édesapjával alkotta párosát, a jegyek megváltása után a 4-es helyen, míg én Attila barátommal, az 5-ös álláson ütöttünk tanyát, na meg vettük fel szinte azonnal az esőkabátokat, hiszen az ég alaposan "besimult", és esni kezdett a pünkösdi "áldás"... Ez hiányzott csak... egy darabig "tűrtem", majd nem törődve az elemekkel, megmakacsoltam magam és csónakba szálltam. Mivel Attilával 90 métert "álmodtunk" meg, így pontosan oda tettem le a saját bójánkat. Az előre összerakott csalogatóanyagaink között, ezúttal olyan "ászok" kaptak helyet, amiktől joggal reméltünk a gyors és eredményes hatásfokot! A BAIT-TECH cég "vödrös kiszereléseit" választottuk, amelyből az egyik a MIXED KRILL 2,5 kg-os pellet volt, míg a másik, a klasszikus, kisebb-nagyobb HALIBUT szemekből álló SELECT, 3 kg-os kiszerelése. Ezek mellé került még egy kis BLACK CAP "titok", és lényegében meg is voltunk az "alapozással".

Etetéshez, ezeket ajánlom!

Ezt követően, összeraktuk felszereléseinket és végre megkezdtük a horgászatot! Az első kapásokra, szerencsére nem is kellett sokat várnunk, azonban azon, társammal alaposan meglepődtünk, hogy szinte egy időben fárasztva legelső halainkat, végül mindketten azonos súlyú példányokat fotózhattunk, a szűnni nem akaró esőben...

Szinkron peca, szép tükrösökkel!

Ferenc Jani, aki foglalkozását tekintve szakács, ígéretéhez híven - aminek mondanom se kell nagyon örültünk - hamarosan hozzálátott az ebédünk elkészítéséhez! Nem lehetett könnyű feladat esőben tüzet gyújtani, de a "jó barát" hamarosan, olyan csilis-babot rittyentett a tisztességes méretekkel megáldott bográcsába, hogy azonnal nekiláttunk a finom éteknek... A tartalmas egytálétel mellé szervírozott jófajta vörös nedű, percek alatt feledtette a kellemetlen időjárást és megadta az alaphangot a pecára...

Jani barátom mesterműve, igazán pazarra sikerült...

A felhők kissé elhúzódtak, így végre esőmentes órák következtek! Ezt kihasználva, valóságos "örömpecát" folytattunk. "Papinak" és nekem, az ötösön nagyon megindult! Én különösen a pontyok terén jeleskedtem, míg társam egy-egy szép tokhallal és amurral jelezte aktív jelenlétét...

Délután újra összeálltak a felettünk a sötétebb felhők, amiből persze ismét esni kezdett... a halfogás ugyan lelassult, de nem állt meg! Olyan jól szórakoztunk, olyan sok halat sikerült fognunk, hogy hamarosan rá is kellett frissíteni az etetésünkre, így ismét csónakba szálltam. Az olykor viharossá fokozódó széllökések között, nem is volt olyan egyszerű az evezővel irányítani a faladikot... és még mondja valaki, hogy nem "sport" a horgászat! A halak ismét nagyon gyorsan reagáltak a bejuttatott "kosztra", így ismét fülünknek kedves hangok érkeztek a jelzőink felől.

Amikor végre elállt az eső...

Szép halakkal és kulturált környezettel találkoztunk...

Sikerült, pár igazán sportos amurt is kifognunk...

Az 5 kilogramm feletti halakról pontos statisztikát vezettem, kíváncsi voltam arra, vajon mit tudunk "kiizzadni" a horgászat végére. A telefonom memóriájába, a késő délután perceiben, végre egy nagyobb számot könyvelhettem... Stílusos, húzós kapást követően, egy izgalmas fárasztást élhettem át! A mérlegelés után örömmel hívtam a halőrt, hisz a "bölcsőmben" egy hosszú és izmos testű tőponty pihent meg, melynek a súlya: 14.40 kg-volt.

Ilyen erőgéppel, már régen találkoztam, halam súlya: 14.40kg.

Attila "Papi", barátom újfent igazolta, hogy remek formában van! Sorban fogta a halakat, amelyek között, két darab 10 kilogramm feletti tokhal is volt! A "BLACK CAP mix" alaposan megdolgoztatott tehát mind a kettőnket!

Attila tokja, 12 kilogramm felett...

Az egyre népszerűbb keveréket - amely már több vízen is bizonyította hatékonyságát - az alábbi recept alapján készítheted el:

- BAIT-TECH SPECIAL "G" GREEN 1kg.
- DYNAMITE BAITS AMINO BLACK 900 gramm.
- BAIT-TECH LIQUID KRILL&TUNA (teljes flakon)
- BAIT-TECH SPECIAL "G" PELLETS 4 mm-es (4 bő marék)
- BAIT-TECH MARINE HALIBUT PELLETS 3mm-es (2 bő marék)
- Őrölt fekete bors 4 leveses kanál

Úgy tűnik, ez a keverék, olyan jól passzol az Arizóna tó lakóinak (is) az ízléséhez, hogy bátran mondhatom, aki ide jön, és ezt a mixet rakja össze, nem fog unatkozni! Pontyokon kívül az amurok is jól "reagáltak" a saját fejlesztésű "HANATO" kosarakba gyúrt "halas-borsos" anyagra!

Ebben a keverékben, Te is megbízhatsz...

Az idő továbbra sem volt kegyes hozzánk, azonban a halfogás hevében, nemigazán foglalkoztunk már a külső körülményekkel. Jani felől, több ízben halottunk "halas csobogást", az ügyes kezű cimbora igazolta tehát, hogy nemcsak a fakanál forgatáshoz, de a halfogáshoz is remekül ért!

Jani tükröse alatt is 10 kilogramm feletti értéket mutatott a mérleg...

Az idő gyorsan telt, így az este hamarosan "rátelepedett" a tóra... A szél végre csillapodott, miközben a fejünk felől, végre eltűntek a sötét felhők, így már csupán a hold na meg annak hűséges társai, a fényeskedő "csillagok" szemlélhették ténykedéseinket...

Jani egy esti vendéggel...

Attila egy tíz felettivel...

A sötétség perceiben, az egyik kapás után furcsán állt meg a kezemben a TRIBAL! Bő 20 perces, férfias küzdelem után, újra a halőrt hívhattam, egy immár 16.10 kg-os pontyszépséghez... Mivel ez a hal még nem volt "csippelve", így kedvesem után, Alexandrának "kereszteltem!" :)

A túra hala a kezemben, a töves súlya: 16.10kg.

A felszerelésem, amely mindvégig parádésan teljesített, ezen a horgászaton, az alábbi eszközökből állt össze:

- Botok: SHIMANO TRIBAL XTR-B 13' 3 1/2 lb
- Orsók: SHIMANO AERO TECHNIUM MgS 10000XSB
- Fő zsinór: ASSO ULTRA CAST 0,26 mm-es
- Elektromos jelző: 30PLUS KODEX ALARM
- Kapásjelzők: FOX BLACK LABEL SWINGER LIMITED ED.
- Rod pod: "FOX" RANGER-
- Dobóelőke: O'REEL NAN'O CARP 0.35-ös monofil
- Kosár: HANATO BULL "MEGA" 85 gramm-os
- Előkezsinór: POWER PRO "original" 0.19-es
- Horog: GARDNER MUGGA COVERT "8"-as
- Tüske: TOP MIX 15 mm-es
- Forgókapocs: D.A.M MAD
- Gumiütköző: C.A.

Az éjszakai műszak összességében, kissé csendesebbre sikerült, ám cseppet sem nem unatkoztunk! A hajnali derengésben kissé már fáradtan, de azért újra megetettem a "placcot". Épp a csónakkal ügyeskedtem, amikor a bójánk mellett, szépen lassan felemelkedett egy jó 15 kilogrammos tok, hogy aztán lassan ismét alámerüljön....

Fantasztikus látvány volt a nagyméretű "vértlemezekkel" borított hal, így gyors evezőcsapásokkal siettem kifelé a botjaimhoz. A délelőtt folyamán, Jani "mester" grillezett tarja szeletei, hamar feltöltöttek minket energiával és a halak kapókedve is újra az élénkebb arcát mutatta!

Tarja szeletek grillezve, fenséges tóparti étek, Jani módra...

Az idő hol "levetette" rólunk a pulcsit, hol meg fel...ki tud már ezen az időjáráson eligazodni!? Dühöngtem egy sort, majd lassan, de egyre biztosabb lépésekben, megkezdtük a pakolás mostoha műveletét... A 30 órásra sikeredett horgászaton, összességében igen jól éreztük magunkat! A tó igazolta hírnevét és ezúttal pár igazán szép halat is sikerült fognunk! A használt etetőanyagaink és csalijaink, csillagos ötösre vizsgáztak, használatukat - bárhová is mentek az országban - Nektek is bátran ajánlom! Attilával az alábbi "termést" produkáltuk:

Attila: 8.80kg., 6.80kg., 12.10kg.(tok), 7.60kg.(amur), 9.40kg., 11.30kg.(tok), 5.70kg., 7.30kg., 6kg., 8kg., 10.10kg., 8.30kg.(amur), 6.70kg.(amur), 9kg., 7.60kg., 6.80kg., 9.20kg., 8.40kg., 6.30kg.(amur) Összesen: 155.40kg.

Robi: 8.80kg., 6kg., 5.30kg., 7.10kg., 8.60kg., 7.90kg., 5.80kg., 14.40kg., 6kg., 16.10kg., 8.30kg., 6.35kg.(amur), 7kg., 6.50kg.(amur), 7.70kg., 7.80kg., 8kg., 9.30kg., 6.50kg., 6.70kg.(amur), 5.70kg. Összesen: 165.85kg.

Kettőnk "összfogása", az 5 kilogramm feletti halakból, a harminc óra alatt: 321.25kg volt. Ez a súly, 40 darab halból tevődött össze, ami jelen esetben, 8.03kg.-os átlagsúlyt jelentett számunkra. Ha órára bontom le, akkor, 10.7kg. kifogott súlyt értünk el, minden egyes órában! Ezen kívül, mintegy 20 darab, 5 kilogramm alatti pontyot és további 10 darab kárászt is fogtunk, amelyekkel együtt, óvatosan becsülve is, bőven 400 kiló felett fogtunk...

Így zárult a horgászat, amely minden bizonnyal nem az utolsó volt az Arizóna horgásztavon!

Előttünk a nyár! Mindenkinek kellemes időtöltéseket kívánok a vízpartokon!Kedveljétek oldalamat a facebook-on, ahol további képeket és érdekességeket találtok horgászataimról!