Pontyok a melegben...

A rekkenő kánikula és a kellemetlenül felerősödő meleg szél fenemód nyomasztó körülményeket biztosított számunkra, erre a szűköcske, alig két naposra tervezett horgászatra. Áron és Attila barátaimmal, ismét ellátogattunk kedves vizünkre, hiszen "ha menni kell, akkor menni kell", tartja a mondás...

Ismét alaposan megpakoltuk a furgonunkat, így megérkezésünk után, a kipakolás fárasztó monotonitása várt ránk. Ezt követően persze, percek alatt forrósodott fel minden körülöttünk a napon, így igyekeztünk mihamarabb a valamelyest "árnyat" adó ernyőink alá berendezkedni. Mire a bójázással is megvoltunk, máris délután 4 órát mutatott az óra, na ez nem is lehetett csoda, hisz már dél is elmúlt mire erre a horgászatra elindultunk a fővárosból...

Végszerelékeink végre a helyükön "pihentek", így ennek örömére, gyorsan kinyitottunk egy-egy, a hűtőtáska mélyéről elővarázsolt "hideg" sört, majd halfogási esélyeinket fejtegettük... Napok óta "nem mozog a tó, nem nagyon fogják a halat, ezt már tudtuk, és a fullasztó meleg sem kecsegtetett sok jóval. Estig aztán, pár "kisebb" ponty tette tiszteletét bölcsőinkben - 10 kilogrammos átlagsúlyban - majd leszállt az éj, ami azonban nem sok lehűléssel érkezett és bizony nem sok kapást hozott számunkra...

A naplemente csodás percei, mindig lenyűgöznek...

Szokásom szerint, ki is ültem a sátrunk elé és csak bámultam a csillagos eget... Éreztem, végre lenyugodtam, majd ezzel együtt, valami megmagyarázhatatlanul kellemes és egyszerre bizsergető érzés járta át a testem. A hosszú évek alatt - már egész kölyök korom óta - amit a tavak, folyók mellet töltöttem, azt hiszem megtanultam tisztelni a természetet és talán már együtt is "lélegezem" vele. Azt gondolom ez minden másnál fontosabb, hisz mi emberek, a természet egy "aprócska" részei vagyunk csupán... Nagy-nagy adomány azonban számunkra, hogy mi horgászok, oly szerencsések lehetünk, hogy újból és újból "örülhetünk", ennek a nagyszerű dolognak a "megélésében...."

"A csillagos végtelen közöl valami teljesen megnyugtatót, amit nem ért az ember, de tudja, hogy nagyon jól van így. Így, ahogy van, rosszul is. Nagyon jól..." (1.)

Aztán, lepihentem, majd hajnali fél három körül, végre ismét ígéretesen "csippant" be a jelzőm! A telihold olyan hangulatos "háttérfényt" biztosított a küzdelemhez, amely felejthetetlen pillanatokkal ajándékozott meg és nem mellékesen egy szép, 15 kilogramm feletti tőponttyal is gazdagodhatott az "élményalbumom"...

Éjszakai vendégem, ismét igazolta erőfeszítéseim...

Az ezen a vízen is igen eredményes "HORSE BAITS" csalik közül, most a "chili ízesítés" hozta meg leghamarabb a halakat. Másnap ismét újabb szép halak érkeztek az etetéseinkre, így nem nagyon unatkoztunk. Ezen fogások között, Áron 13 kilogramm felé jutott, Attila egy erős 15 pluszos halnak örülhetett, míg jómagam, egy "18 feletti szépséggel "pózolhattam...

Erre a szép nyári fogásomra, bizonyára sokáig szívesen fogok visszatekinteni...

Napközben, voltak órák, amikor csak a vízbe "menekülve" tudtuk "elviselni" a nagy forróságot, miközben a halak kapókedve, enyhén szólva is, nem igazán mutatott jó formát. Ezen a túrán a tesztelés is előtérbe került és ez engem, mindig új erőre sarkall! A bevetésre kerülő BAIT-TECH POLONI csalik tesztje, mondhatom nyugodtan: igazán jól sikerült!

POLONI csalik... róluk még sokat fogtok hallani!

A HORGÁSZ-ZÓNA "POLONI PROGRAM" részeként, etetésre, most a család 18 mm-es süllyedő változatát használtam (ez a termék egyébként 1 kilogrammos tasakokban kapható), főként spomb-al bejuttatva, előzetesen azért POLONI olajjal "kezeltem" őket pár óráig. A horog alá, a 18 mm-es POLONI wafters vagy klasszikus hóember verziók kerültek...

A POLONI bojlik, hamar felkeltették a halak érdeklődését!

Igazi nyári kaland... épp egy szép hallal viaskodok, derékig a hűs vízben állva.

Mindig keresem a megfelelő végszerelék típusokat... higgyétek el, a halak értékelik a jó megoldásokat!

Érdemes tudni, hogy a POLONI család, egyedi és merőben különleges íz és illat világa, ma már, szinte minden csalizási trendhez kínál számunkra variációt, így használatát javaslom, akár egy új vízen, akár kedvenc tavaid valamelyikén. Korszerű pontyfogó csalik, korszerű pontyhorgászoknak! Az alábbi termékekből, mindenki ki tudja választani a saját elképzelésének a leginkább megfelelő termékeket:

>> POLONI BOJLI 1 kg. 14 mm.
>> POLONI BOJLI 1 kg. 18 mm.
>> POLONI POP UP 14 mm. 70 gr.
>> POLONI POP UP 18 mm. 70 gr.
>> POLONI POP UP WASHED OUT 14 mm. 70 gr.
>> POLONI DUMBELL 10X14 mm. 100 gr.
>> POLONI DUMBELL 14X18 mm. 100 gr.
>> POLONI GROUNDBAIT 2 kg.
>> POLONI WAFTERS 14 mm. 100 gr.
>> POLONI WAFTERS 18 mm. 100 gr.
>> POLONI OIL 500 ml.

Az időjárási paraméterek sajnos nem változtak és a halak kapókedve sem szökött az egekbe. A hamarosan ránk köszönő második éjszakánk viszonylagos nyugodtságban telt, bár a Magyar válogatott soros mérkőzése az Európa bajnokságon, okozott némi izgalmat a sátrunkban! :)

A foci az foci... a magyar csapat meccsét mobilneten szurkoltuk végig!

Másnap aztán frissítettünk ugyan még az etetéseinken, de túl sok minden már nem történ délelőtt tíz óráig, amikor is elkezdtünk pakolászni...

Mindenkinek kellemes nyarat és hasonlóan szép fogásokat kívánok...

Itt, soraim végén, minden kedves horgásztársamnak élménydús, szép fogásokkal és maradandó élményekkel teli kellemes nyarat kívánok!

"A nyár közeledtével furcsa gondolataink támadnak: kisebbnek érezzük magunkat, mert több időt töltünk a szabadban, és ez új távlatokat ad a világnak. Távolabb kerül a horizont, a házunk falain és a felhőkön is túlra..."(2.)

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor kedveljétek oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról, munkásságomról!