Pontyparádé áprilisban...

A tavasz a pontyozás egyik legeredményesebb időszaka, sokszor hozott már számunkra emlékezetes napokat. Ez a nap is ilyen volt, hiszen csapatunk 1 nap alatt számos 20 kg körüli halat telelt partra az itt bemutatott feeder módszerrel és csalikkal.
Az április mindig szeszélyes időjárást hoz magával, de a horgász szívekben ilyentájt végre, kellemes, már-már bizsergető melegség árad szét. Igaz ez főként akkor, ha újra kedvenc tavára látogathat el. A tavasz egyik legeredményesebb időszaka sokszor hozott már számunkra emlékezetes napokat, mi több, számos rekordfogás is ebben a hónapban került bölcsőbe...

Nem is csoda hát, hogy mi sem tudtunk otthon maradni, így újra kedvenc vizünkre, a Harsányi tóra indultunk el. Mivel azt a luxust, hogy akkor menjünk horgászni, amikor valóban "eszik a hal", sajnos nem tehetjük meg... így arra "szakosodtunk", hogy bármilyen időjárási, vagy légnyomási helyzetben, stb. is képesek legyünk horogra csalni, a táplálkozni egyáltalán nem akaró, nagytestű pontyokat. Talán nem túlzok, ha azt mondom, ha valóban eszik a hal, akkor az egyszerűbb megoldásokkal is lehetsz szerencsés... A horgásznapjaink korlátozottsága indította el azt a gondolkozást, kísérletezést, aminek a végterméke egy letisztult etetési és csalizási technika. Ennek lényege és üzenete, hogy a vesztett helyzetből is képes nyerőt csinálni!

A nem éppen rövid odaúton, beszélgettünk egy jóízűt, miközben útitársaimon és persze magamon is szinte tapintható volt a várakozás feszültsége. Szabó Roland barátomék, velünk egy időben érkeztek meg a tópartra, így örömmel köszönthettem a rég nem látott horgásztársaimat. Rutinos mozdulatokkal helyezkedtünk el az időközben "ráncfelvarráson átesett" napijegyes oldalon. Történt ugyanis, hogy a kritikus helyeken "gyöngykaviccsal" felszórták a helyeket, így már az esős időszakban is komfortosabban lehet horgászni, a korábban nem egyszer sártengerré váló placcon. További fontos változás az is, hogy a sokak által nagyon várt áramfelvételi lehetőség biztosított lett a napijegyes oldalon!

Csapatunk hamar belekezdett...

Szabó Roli ismét igen jó kézzel választott, mivel a BAIT-TECH ENVY GREEN etetőanyagát készítette elő és ennek (is) köszönhetően, igen hamar gyönyörű halakkal köszönt be.

Roland, ismét egy hatalmas tükrössel tette le névjegyét a tavon...

Eközben, Toman Áron is beindult, Zónás csapattársam, ismét, az egész egyszerűen otthonhagyhatatlan BAIT-TECH SPECIAL „G” GREEN GROUNBAIT-et használta, némi mikro pellettel és CSL folyadékkal bolondítva. Áron, hozzám hasonlóan a ZÓNA HANATO Original, azaz a 65 grammos áramvonalasított távdobó kosarát alkalmazta, és ért el feeder botjaival, valóban tekintélyes távolságokat... A halak e horgásznap, egyértelműen az ő erőfeszítéseit díjazták a legjobban, hiszen több nagytestű halat is zsákmányolt.

Áron barátom ismét túl a húsz kilón...

Ennek az „erős mezőnynek" a közepén, én a BLACK CAP mixem-nek szavaztam bizalmat. Ezt az alábbi recept szerint készítettem el ismét:

- 1/2 kg. BAIT-TECH SPECIAL "G" GREEN GROUNDBAIT
- 1/2 kg. BAIT-TECH HALIBUT MARINE METHOD MIX
- 250 ml BAIT-TECH LIQUID KRILL&TUNA
- 3 marék BAIT-TECH HALIBUT MARINE 3mm-es pellet
- 3 evőkanál őrölt fekete bors

Az elkészítése ahogy én csinálom: A két method mixet összeöntöm és beleteszem a pelletet valamint borsot is, majd jól összekeverem szárazon. Erre a keverékre ráöntöm a teljes flakon aroma tartalmát, majd kb. 3 deciliter vizet és ezután ismét jól összekeverem. Ezután áttöröm egy 5 mm-es szitán és állni hagyom kb. 10 percet. A nap folyamán a szükséges (tapadós de nem ragadós) halmazállapotot ellenőrzöm és ha kell pótolom a vizet...

Félsátram alatt... itt érzem magam otthon leginkább.

Ami a felszereléseimet illet, igyekeztem egy olyan professzionális rendszert létrehozni, amely alkalmas a nagytestű halak kifogására és az ezen a vízen szükséges, ideális távolságok, kosárral történő eléréséhez:

- Bot: SHIMANO SPEEDCAST LONGCAST FEEDER 1416" 180G
- Orsó: SHIMANO AERO TECHNIUM MgS 10000XSB
- Fő zsinór: SHIMANO TECHNIUM 0.20 mm.
- Dobó előke: POWER PRO 0.23 mm.
- Kosár: ZÓNA HANATO ORIGINAL 65 gramm
- Előke zsinór: POWER PRO 0,15 mm.
- Horog: PB PRODUCTS JUNGLE HOOK 6-os

Csapatmunka, tisztelet egymás és a halak felé!

Az időjárás elég változatos arcát mutatta, hisz hol pólóban ültünk a székeinkben, hol meg téli sapka pulóver "kombó" volt a legnépszerűbb viselet a parton. A halak azonban szerencsénkre igen aktívnak mutatkoztak a nap folyamán (legalábbis előttünk) és értékelték a bejuttatott finom falatokat. Fontos hangsúlyoznom, hogy a sikerben, ismét igen jelentős szerepet játszott a jól kigondolt és megfelelő helyre bejuttatott, spomb-al végrehajtott etetés!

A halak hamar elfogadják a BAIT-TECH prémium csemegéit...

Közel 20 kilogramm... nem láttam még szebb halat!

Ezt most a BAIT-TECH 2016-os újdonságával a SPOD MIX-el végeztük el. Ez a 2 kilogrammos tasakban elérhető termék, igen értékes magok kombinációja, amely szaftos levével zamatos összetevőivel, bámulatos vonzerővel bír a pontyokra. Miért? Ez a termék kizárólag top "A" osztályú magokból áll és ebben a kifejezetten erre a célra fejlesztett zacskóban főtt meg! Így minden olyan olajos "jóság" benne marad, ami olyan vonzó a halak számára, mindezt természetesen tartósítószer mentesen!

Amit A cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük...

Ez a légmentesen zárt tasak a legfrissebb magkeverékek együttese, hiszen tartalmaz:

- sózott juharmagot,
- francia kukoricát,
- kendermagot,
- bükkönyt,
- piros cirokot is...

Én igazán a rövidebb horgászatokra javaslom, amikor gyorsan szeretnéd magad elé csalogatni a halakat.

Barátaimmal, mindig szívesen horgászok együtt...

Összességében hamar lepergett a mozgalmasra sikeredett horgásznap. Fájó szívvel indultunk el, hisz várt ránk még egy hosszú hazaút, majd az újbóli várakozás kínzó napja, hetei a következő kalandokig. Mindenesetre jelentős nap volt, hisz a siker újra erősebbé kovácsolta csapatunkat és a megszerzett tapasztalatok is igen kedvező előjeleit mutatják a jövőbeni törekvéseinknek! Minden kedves horgászbarátomnak hasonló áprilisi kalandokat kívánok...

Kedveljétek oldalamat a facebook-on, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról!