Széllel szemben...

A következő írásban ismét Polyik Dénes horgásztársunk kalauzol el minket egy felettébb tartalmas, hosszú hétvégére. Ezúttal nem csupán pazar egyéni rekordöntéséről olvashatunk izgalmas sorokat, hanem csalizási és etetési technikájáról is megoszt velünk értékes gondolatokat...
Bizonyára a legtöbb horgásztársnak ismerős érzés az mikor a régóta várt horgásztúra közeledtével, lélegzetvisszafojtva figyeli az időjárás alakulását és fohászkodik, hogy minden ideális legyen! A felszerelés összekészítve, az etetőanyag mennyisége és fajtája kiszámolva, kiválasztva, minden a helyén, már csak annyi kell a boldogsághoz, hogy tavasz lévén a hőmérő higanyszála minél magasabbra kússzon, és a napsütéses órák száma a lehető legtöbb legyen.

Így történt ez velünk is , és végül hosszas várakozás és szervezés, tervezés után elérkezett az áprilisi, 60 órás túránk napja! Izgatottan pattantunk autóba, hisz a fent említett időjárás jelentés számunkra ideális, meleg-napos időt jósolt, és a hajnali kiérkezéskor az égre pillantva ez beigazolódni látszott. Ezúttal egy Budapesthez közeli, mintegy félórányi autóútra fekvő több mint 20 hektáros festői szépségű tóra látogattunk el, ahol remek körülmények fogadtak, így minden adott volt egy élményekben gazdag két és fél napos horgászathoz!

A helyválasztást, bójázást követően már a nap melegét is komolyan megéreztük, így sietve az etetés megkezdésére fókuszáltunk. Az előzetes egyeztetésnek és ”Black Cap” Robi barátom tanácsainak köszönhetően, a választásunk az alapozó etetés vonatkozásában, a BAIT-TECH konzerves Chilis kender és a Krill aromával meglocsolt BAI-TECH KRILL pellet keverékére esett, melyeket a bója körül, szépen szétterítve „tálaltunk” fel a pikkelyeseknek! A horogra a már bevált BAIT-TECH Squid-pineapple pop up került fel , időnként egy-egy szem BAIT-TECH POLONI Dumbell horogcsali társaságában! Már reggel 9 óra lehetett mire az első bot bekerült, de ami ez után következett arra láthatóan sem én, sem pedig Attila barátom sem volt felkészülve! Öt perccel az első végszerelék bejuttatása után jelentkezett az első kapás, amely egy egészséges 5 kilogramm körüli tövest hozott! Ez bizony így kezdésnek igen biztató! Innentől fogva azonban nem volt megállás, ahogy bekerült egy bot, jött ki egy másik, és csak "szaladgáltunk" a stégen fel alá, hol szákolni, hol ráemelni, hol újra csalizni!

A jól megválasztott csalik és etetés, hamar meghozta a halakat...

Igazi pontyparádé kerekedett a tavaszi napsütésben! Ez a tűzijáték egészen délután fél háromig tartott, és közel 10 halat eredményezett 5 és 13 kilogramm közötti súlyban! Az eredmény ékesen példázza, milyen sokáig tudta az etetésen tartani a halakat a BAIT-TECH Chilis kendermag és a Krill pellet keveréke! Eddigre azonban az etető hajónk, lassan de biztosan megadta magát a kilométereknek, és töltésre szorult. Idő közben befutott csapatunk harmadik tagja, Ricsi barátom, aki az előzmények ismeretében soha nem látott intenzitással igyekezett beszállni a meccsbe!

Nekem azonban az etetőhajó lemerülése egy olyan eseménysor kiváltója lett, amit álmomban sem hittem volna. Ugyanis taktikát váltva teljesen szűz területet céloztam meg, méghozzá egy szem BAIT-TECH Pinapple-squid pop up-al, ami mellé egy marék POLONI bojlit fűztem, PVA háló segítségével! Fél órával a bedobást követően semmivel sem összetéveszthető lassú, komótos húzós kapásra lettem figyelmes. Ráemeltem és a bot megállt a kezemben! 80-90 m-nél nemhogy nyertem a zsinórt, de folyamatosan csak adtam a métereket! Közel 20 perccel az akasztást követően sikerült viszonylagos közelségbe terelni a jószágot, amely még mindig nem mutatkozott. Váratlanul egy akkora farok úszó csapott ki a vízből amekkorát még életemben nem láttam! Éreztem, hogy valami csodálatos dolog részese vagyok! Mikor a hatalmas öreg töves már a merítőmben pihent, akkor kezdtem felfogni, hogy mibe is csöppentem! Ketten emeltük ki a merítőt és sietve a bölcső felé botladoztunk! A mérlegelést megelőzően fogadások köttettek, majd elérkezett az igazság pillanata! A mérleg valamivel 20 kilogramm felett egészen pontosan 20,25 kilogrammnál állapodott meg! Földöntúli volt az örömünk! Rögtön az első nap egy 20 pluszos halat sikerült szákba terelni! Már többet adott a túra, mint amiről álmodni mertünk!

Parádés tőpontyom húsz kilogramm felett...

Lassan leszállt az este, ám nekünk egészen éjfélig nem volt lehetőségünk pihenőre vonulni, mert a kapások időről időre „megzavarták” a nyugalmunkat! Az időjárás-jelentésre alapozva, bizakodva hajtottuk álomra a fejünket! A reggeli etetés követően enyhe szellő jelezte, hogy valami készülőben van, de mi nem vettük ez komolyan. Azonban a széllökések egyre erősebbekké váltak, és ezzel párhuzamosan a tegnapihoz képest a kapások száma is visszaesett! Igaz még így is nagyjából óránként egy-egy kapást sikerült kicsikarni annak köszönhetően, hogy az etetést elhagyva szélirányban kezdtünk el dobálni! Az előzmények ismeretében ez a váratlan szélvihar a tervezettnél jóval több szabadidővel ruházott fel minket! Ricsi barátom ennek ellenére megfogta a nád tövéből eddigi rekordját, egy 15 pluszos tövest! Ez idő alatt a szél, viharossá fokozódott és komoly megterheléssé nőtte ki magát számunkra… a víz szabályosan tajtékzott és ez egészen a kora esti órákig így is maradt! Még sötétedés előtt sikerült egy nagyobb csapatot behúzni az etetésre, melyek közül sikerült is 2 óra alatt megfogni 6 darabot, 5-9 kilogramm között változó súlyban! A szeles napért jól esett a kárpótlás!

Jó csali, egy kis trükk és bizalom... ez volt a receptem!

A második éjszakánkat egyetlen kapással úsztuk meg, ami nem volt túl jó előjel a holnapra nézve! Titkon bíztunk benne, hogy a szél kiadta magából minden dühét és az utolsó napunk a tervek szerint alakul! Sajnos azonban az a baljós szellő megint lengedezni kezdett és bizony már sejtettük mi vár ránk, sietve tereprendezésbe is kezdtünk, hogy a felszerelés, csali, és egyéb ingóságaink ne a vízben kössenek ki hamarosan! Ez a szellő azonban az én finálémat is magával hozta egy minden izmomat próbára tevő, igen harcias 9,5 kilogrammos tok személyében, melyre mérhetetlen büszke vagyok!

Tok halat is sikerült fognom, amely szintén igazolta módszerem hatékonyságát...

Ahogy elérkezett az ebédidő a szélvihar visszatért és dühödten korbácsolta fel a tó vizét az idegeinkkel együtt! A halak is megérezték a változást, aznap a korábbi mennyiség töredékét sikerült csak megfogni, cserébe felbukkantak a kárászok... Akárhogy is igyekeztünk, a halak kapókedvével együtt a mi lelkesedésünk is alábbhagyott a viharos szélnek köszönhetően, így megkezdtük a pakolást. Örömteli tény, hogy a csapatunk mindhárom tagja megfogta eddigi rekordját: Attila barátom egy 10 kilogrammos tok, és egy 13,5 kilogrammos tőponty személyében, Ricsi cimborám a 15 kilogrammos tövessel tette fel a hétvégéjére a koronát, engem pedig a „Pityesz” névre keresztelt öreg tőponty tisztelt meg azzal, hogy egy fényképen szerepelhessek vele és emlékét örökké megőrizzem!

Hamarosan visszatérünk...

Felejthetetlen napokon vagyunk túl tekintve, hogy ennek az eredménynek már a felét is aláírtuk volna előtte, az elemekkel való küzdelem dacára! A tudatos hely, az etetőanyag és etetési stratégiaválasztás, valamint a fogós végszerelék hármas együttállása újra hozta az eredményt! Mi még biztosan visszatérünk és mindenkinek legalább ilyen eredményes horgászatot kívánok!