Tokos évbúcsúztató...

Klímaváltozási ide vagy oda, egészen biztosan eljön az évnek azon szakasza, amikor az évszak őszből télre vált, és vele együtt, előbb vagy utóbb, vacogós mínuszokkal tarkított időjárás köszönti a parton az ilyenkor is aktív horgászembert...
Tapasztalatból jól tudjuk... egészen biztosan eljön az évnek azon szakasza, amikor a természet, engedelmeskedve örök törvényeinek, az őszből télre vált, és vele együtt, előbb vagy utóbb, de végül vacogós mínuszokkal tarkított időjárás köszönti a parton az ilyenkor is aktív horgászembert...

Habár a különféle kiegészítőknek hála, ma már nem okoz gondot az egy, vagy akár a többnapos "vízparti lét" sem, inkább csak azon kell aggódnunk, hogy a számukra kedves vízfelület be ne fagyjon, ezzel téve lehetetlenné a horgászatot... Barátaimmal mi is gyanakodva kémleltük az előrejelzéseket, a december utolsó előtti napjára tervezett "csapatépítőnk" ugyanis alapos veszélybe került az egyre zordabb mínuszokat hozó időjárásnak köszönhetően.

Végül 4 fővel indultunk el egy Budapesthez nem túl messzire található tóra, sem kedvünk nem volt távolabb autózni, sem különösebb értelmét nem láttuk a nagyobb és ezzel együtt "nehezebb pálya" meghorgászásának az egészen rövidke, napvilágnál rendelkezésre álló horgászidőnket is figyelembe véve. Kora reggel kissé bosszúsan fedeztük fel, hogy az előttünk található parti sávban már "bepillézett" a víz. Etetőhajónknak így, mint egy "jégtörő cirkálónak" kellett magának utat vágni a hártyajégen... A feltámadó szél hatására és persze az egy-két fokos "melegedésnek" is köszönhetően, reggel 9 körül, végre jégmentessé vált előttünk a pálya.

A téli napsütésben örömmel szemléltem felszereléseimet a parton...

Erre a baráti horgászatra egy szememnek, lelkemnek is kedves "retro" összeállítással készültem. Ennek megfelelően, az old school, azaz a régi iskola emblematikus szereplői a "barna long castjaim", egészen parádésan feszítettek a korban stílusban is hozzájuk illő bordó bandázsos, Force Master "simi" botokon... Habár barátaim majd egész nap ugrattak a kissé stilizált cuccaim miatt, én mégis szívesen melengettem szemem ezen felszereléseimen. Aero Technium Magnesium orsóim és Tribal xs1 Intensity botjaim, már amúgy is "téliesítve" pihennek és várják a tavasz ébredését, hűtöttem le mindenkit... :)

Retro vagy sem, de ezek az eszközök nem mennek ki a divatból...

Csak semmi lazaság! A sikeres téli horgászat fokozott felkészülést igényel...

Az ezúttal is remekül teljesítő etetőhajónkkal mintegy 80-85 méterre húzattuk a csalogatóanyagainkat és persze a csalinkat. Elméletünk az volt ugyanis, hogy a középtávon összebandázó halakból igyekszünk majd lecsípni néhányat. Ezt alátámasztva, kezdetben több kisebb ponty és néhány igen aktív kárász is felvette a csalink. Valahogy azonban nem találtuk azokat a halakat, amelyeket kerestünk... Attila barátom medvehagymás tükörtojása és persze az elmaradhatatlan sült szalonna visszaadta számunkra a kissé már lankadni látszó harci kedvet!

Attila barátom pompás vízparti étke új erőre sarkalt mindenkit...

Az otthon lefőzött forró tea és kávé mellett, legyünk őszinték: jól esik ilyenkor a pálinka is!

Előbb Jani komám terelt szákba egy kisebb pontyot, majd Gyula kontrázott rá egy "ötösforma" tükrössel! Beindul ez gyerekek, vidámkodtam, majd nagyot húztam a "védőitalból" és utána küldtem pár korty forró teát. A középső botom jelzője ekkor "egyet csippant", odaléptem és mint ahogy abban a bizonyos nagy könyvben az meg van írva, a jelző centiről centire kezdett felfelé vándorolni... Szinte el sem hittem, hogy december végén ilyen szép kapásnak örülhetek, de azért amikor ráemeltem a készségre, örömmel konstatáltam, hogy bizony jó halat akasztottam...

A hideg víz ellenére igen jól küzdött ellenfelem, amely habár kezdetben "nagypontyosan" mozgott, a parthoz közelebb érve azonban megmutatta valódi kilétét, egy 10 kilogramm feletti tokhal személyében. A napsütéses tiszta időben valóságos öröm volt fotóra "bírni" halam... Amelynek aztán, rövid időn belül társa is lett egy 9 kilós példány formájában! Ez aztán az év végi "kiszálló" csettintettem egyet a levegőbe! A BAIT-TECH cég FLUORO POP UP ananász-tintahal változata ismét nagy segítségemre volt! Egy korábbi kis videóban, már bemutattam ezeket a termékeket! Emlékszel!?

Termetes, téli hal a horgon...

Tíz kiló feletti tokhalam, parádés szezonzárásnak bizonyult...

Második tokom már a hab a tortán, azt hiszem, remekül igazolta taktikám helyességét...

A horgászrend betartása, nameg a rohamosan ránk köszöntő naplemente pakolásra kényszerített minket. Tartalmas és eredményes napon voltunk túl, amelyek alapján ismételten arra biztatok mindenkit, hogy ha teheti és a vizek is lehetővé teszik, akkor látogasson ki a partokra...

Egy jó csali és annak megfelelő felkínálása, sokat lendíthet ilyenkor a helyzetünkön!

Íme néhány "Black Cap" tanács a téli horgászatokra:

>> Keressünk lakóhelyünkhöz közeli, de gondosan karbantartott, kezelt tavat.
>> Induljunk el többed magunkkal, nemcsak segíteni tudunk így egymásnak, de a baráti, társas vízparti lét, véleményem szerint csak előrébb viszi a horgásznapot.
>> Készüljünk fel tisztességesen! Egy etetőhajó bérlése például, nagy lehetőséget jelent számunkra a parttól távolabb tanyázó halak eléréséhez, gondolva itt a tökéletes etetés kialakítására!
>> Csalik terén nem árt a körültekintés! Nekem, egyértelműen a kisebb, 10 mm-es és 12 mm-es wafters jellegű, vagy pop up csalik jelentik legtöbbször a megoldást!
>> Alkalmazzunk jól dolgozó etetőanyag keveréket, a BAIT-TECH termékekből összerakott receptemet például, bátran ajánlom a téli horgásztokhoz is!
>> Réteges öltözködés, folyamatos - forró - ital pótlás, megfelelő táplálkozás... nyafogó, fagyoskodó, éhes vagy szomjas horgásznak otthon a helye!
>> Türelem! Télen nem biztos, sőt szinte biztos, hogy nem fog kapás kapást érni!
>> Készíts napközben pár hangulatos fotót! Nemcsak a kedved lesz jobb, de legalább mozogsz is egy kicsit...

Élmények, képek, emlékek... ezekért is érdemes télen horgászni!

Üdvözlettel:

Nagy Róbert - BLACK CAP

Kedveljétek oldalamat a facebook-on, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról!

Black Cap facebook oldala
Utazás a Dunán - új dokumentumfilm!

2024. július 22. - Horgász-Zóna
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét