Versenyfelkészülés, vegyes érzelmekkel…

Jászkunsági „gyerek” vagyok… őseim a Tisza és a Kőrösök mellett éltek. Büszkén vállalom, honnan jöttem, sőt erőt is merítek belőle minden nap. Apám Mezőtúron, a Körösök és annak holtágai mellett nőtt fel, míg anyai oldalról felmenőim, Tiszaföldváriak voltak. Ennek köszönhetően, gyermek éveimében, sokat horgászhattam a Tiszán, annak holtágaiban, a kisebb nagyobb csatornákban és persze ott volt a Kőrös… Kitörölhetetlen évek voltak, előbb mogyorófa vessző, aztán nádbot, majd jött a ruszki „teló”… A mai fiataloknak elképzelhetetlen ma már, micsoda érzés volt kézbe venni az első kétrészes üvegszálas Germina botot és Ryobi orsót…Ifjú éveimben leginkább a Tiszára és holtágaira jártunk, és ott volt nekem a kedves Zagyva, ahol a csukák mellett, gyönyörű domolykók várták a vízre „pottyantott” tücsköt…
Jászkunsági „gyerek” vagyok… őseim a Tisza és a Kőrösök mellett éltek. Büszkén vállalom, honnan jöttem, sőt erőt is merítek belőle minden nap. Apám Mezőtúron, a Körösök és annak holtágai mellett nőtt fel, míg anyai oldalról felmenőim, Tiszaföldváriak voltak. Ennek köszönhetően, gyermek éveimében, sokat horgászhattam a Tiszán, annak holtágaiban, a kisebb nagyobb csatornákban és persze ott volt a Kőrös… Kitörölhetetlen évek voltak, előbb mogyorófa vessző, aztán nádbot, majd jött a ruszki „teló”… A mai fiataloknak elképzelhetetlen ma már, micsoda érzés volt kézbe venni az első kétrészes üvegszálas Germina botot és Ryobi orsót…Ifjú éveimben leginkább a Tiszára és holtágaira jártunk, és ott volt nekem a kedves Zagyva, ahol a csukák mellett, gyönyörű domolykók várták a vízre „pottyantott” szöcskét…

Ma 32 éves vagyok, tanár éveim után, álmaim a fővárosba hoztak. Manapság is, ha nehéz a szívem és tele a lelkem, sűrűn visszalátogatok a családhoz Jászberénybe.

Végigjárva a horgász „ABC-t”, ma már sokszor hódolok kifejezetten a nagyhalak horgászatának. Legalábbis, olykor igyekszek céltudatosan rájuk horgászni, ez persze, hol összejön, hol nem.

Októberben, mi ZÓNÁSOK, ismét szervezünk egy 48 órás találkozót, ahol összemérhetjük pontyhorgászatban való jártasságunk, és ami még fontosabb: közösen horgászhatunk egy jót! Ezen a megmérettetésen, a speciális bojlis szabályok mellett, egy 4 kilós alsó súlyhatárt is bevezetünk, annak érdekében, hogy valóban a nagyobb halak kerüljenek a fókuszba. Én magam, nagyon kíváncsian várom, hogy ki milyen taktikával rukkol ki ezen a hétvégén!?

Csákó Robi barátommal fogunk majd ismét egy csapatot alkotni, és a ZÓNA színeiben a lehető legjobban szerepelni. A siker érdekében, mi már most megkezdtük a felkészülést és ennek szellemében, az egyik júliusi hétvégét, ismét a RAB tavon töltöttük. Ezen a szombaton, a tó úgynevezett „kotrás” felöli részét ültük.

A dőlő bójánkat úgy jó 60 méterre, „megérzésre” helyeztük el és koncentrált etetésünket ismét bojliból és pelleltekből állítottuk össze.

az első halam, mindjárt egy darabosabb példány volt...

Talán ez a hétvége volt a legforróbb a nyáron, így „fél” sátrunkba és persze a vízbe menekültünk a napsugarak elől… A halak persze gyorsan beindultak, de a versenyen majd „pontozható”, azaz 4 kilo felettiből, csak nagyon nehezen tudtunk fogni a nappali órákban. Csákó Robi akasztott ugyan egy „tengeralattjárót”, de rövid csónakos fárasztás után hirtelen megkönnyebbült kezében a bot… kiakadt a horog. Mondta is a magáét társam rendesen, miközben újabb izzadságcseppek lepték el mindkettőnk homlokát. Azt hiszem, megérdemeltük volna azt a szép halat…

Robi barátom számára már nem ismeretlen ez a víz...

Az éjszaka minimális enyhüléssel érkezett, de a halak ismét csendes pihenőt hirdettek a sötétség óráira.

Barátommal hosszasan diskuráltunk a lehetőségekről. A halak szelektálása, véleményünk szerint, nem bizonyul itt könnyű feladatnak. Tapasztalataink alapján a nagyobb méretű „zárt”, azaz kőkemény bojlik vagy pelletek nem igazán kellenek a halaknak. Sokszor éppen az ellenkezője válik be, azaz 6 mm-es, 8 mm-es puha pellet csalikkal fognak hatalmas pontyokat, erről az itt rendszeresen feederezők tudnának bizonyára bővebben mesélni…

A magam részéről egy „félig futó” szereléket használtam, amin fluorocarbon előkét alkalmaztam, a megszokottnál kicsit hosszabbra hagyva azt.

egy izgalmas fárasztás végén végre...

egy szép pontyot szákolhattunk...

Csalinak ki tudja már hányadik variációt és ízt kipróbáltuk itt. Fogósabbnak továbbra is a fűszeresebb, büdöskésebb zamatok jöttek be. A 22 órás horgászatunk alatt, ketten, megközelítőleg 100 kilogramm halat fogtunk, a 4 kiló felettiek száma 4 darab volt. Nem voltunk túl vidámak, de azért összességében egy pörgős jó horgászaton vagyunk túl…és ha az a nagy hal nem megy el…Az október közepén esedékes versenyünkre tehát felemás érzelmekkel készülünk, készültünk.

szép pontyok lakják a tavat

Íme, néhány „verseny előzetes” észrevételünk a RAB- tóról:

1. Az alapozó etetés alkalmazása, továbbra sem jelent biztos garanciát a kapások számának növeléséhez, sőt…
2. A csali méretének növelés nem egyenlő a nagyobb halak szelektálásához.
3. Az ízek terén nehéz igazságot tenni, a fűszeres, büdösebb ízek azonban jobban működnek.
4. A bányató „kotrás” felöli részén mindenképp több kapás mutatkozik, ám a nagyobb a halak, nem minden esetben részesítik előnyben ezt a részt.
5. A PVA alkalmazása jó lehet, hiszen a method módszert alkalmazó feederes horgászok is igen eredményesek a „kaja” és csali koncentrációjával.
6. A csali megemelése vagy lebegtetése nem mindig hozza meg a gyors sikert.
7. A viszonylag egyenletes mederfenék miatt a hal jöhet közelebbről éppúgy, mint a nagyobb távolságra bevetett szerelékre.
8. A fluorocarbon,”láthatatlan” zsinór jó megoldás lehet az előkéd elkészítéséhez.
9. Kifejezett kapásidőszak nem érzékelhető, a hal szinte bármikor jöhet.
10. Bármikor számíthatunk Amurok jelenlétére, bár szinte kiismerhetetlenül mozognak a tavon…

Mindenkinek javaslom, látogasson el erre a tóra és tegye próbára a szerencséjét! Mi is megpróbálunk még több információt gyűjteni és „tréninget” tartani a RAB-on, kitudja: talán egyszer rájövünk a titokra!

Üdvözlettel:

OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét