Tizennyolc és fél...
2010. szeptember 30.
Pikó Imre

TIZENNYOLC ÉS FÉL...

Nem tudom mások hogyan vannak vele… különös dolog az, az ember életében amikor tudja mi fog történni. Vannak a világon bizonyított, mégis az ember által - egyelőre legalábbis –megmagyarázhatatlan jelenségek. Ilyen pl. a telepátia, amikor valakire szeretettel gondolunk és a legnagyobb természetességgel vesszük tudomásul, hogy a pillanat erejében a bennünk megfogalmazódott másik ember már mobilunk képernyőjéről néz ránk, mert úgy érezte éppen abban a pillanatban kell telefonálnia.
Nagy csalik, kis halak
2011. augusztus 18.

NAGY CSALIK, KIS HALAK

Párás, szürke hajnalon érkeztünk meg Agostyánra. A tó régi ismerősként köszöntött minket, hiszen már több, mint két éve rendszeresen, minden horgászható hónapban meglátogatjuk partjait. A nap még épphogy csak előkukucskált a szemközti dombok mögül, de már keményen éreztette erejét. Bizony beköszöntöttek a nyári hónapok, amikor a perzselő meleg igencsak próbára teszi a gáton horgászó emberek tűrőképességét, hiszen itt semmiféle menedéket nem lelni a kíméletlenül tűző napsugarak elől. Állást foglaltunk, már bejáratott helyünkön, bár a szokatlan zsúfoltságnak köszönhetően éppen hogy be tudtunk ékelődni egy falatka szabad nádnyiladékba. Szerencsére szomszédaink nagyon kedvesek és engedékenyek voltak, így nem kellett lehetetlen helyekről megpróbálni becserkészni a tó óriásait.
Ponty vasárnap amúrokkal…
2014. április 09.

PONTY VASÁRNAP AMÚROKKAL…

Ismét egy rohanós vasárnapi peca! Kezd már ebből „elegem” lenni! Mármint abból, hogy ilyenkor, folyton, málhás lóként érkezek, és mindezek tetejébe, már a bepakoláskor azon gondolkodhatok, hogy ezt a sok cuccot, hamarosan, ki is kell majd pakolnom... De jó lenne már egyszer végre, nyugodtan végig horgászni legalább három napot, sóhajtok magam elé, miközben elindulok a tó irányába…
Horgászat, határok nélkül…
2011. május 31.
Harangi Csaba

HORGÁSZAT, HATÁROK NÉLKÜL…

Frici barátom már hetek óta rágta a fülemet, hogy menjünk el Nyíregyháza mellé horgászni, a Verba tanyára, nem fogom megbánni. Sosem értem rá, mindenféle okok miatt, de annyira hiányzott a peca, hogy egy szabadság kivételét megéri a munkahelyen, tehát a péntek miénk. Indulhatunk is, majdnem komplett Big Fish Team formában, Frici, Peti és én.
Az amur feederes horgászata-2. rész
2010. július 21.
Szekeres Tibor

AZ AMUR FEEDERES HORGÁSZATA-2. RÉSZ

Mint az előző cikkben említettem, az amur erős és nagyra növő hal, ezekhez a tényezőkhöz igazítanunk kell felszerelésünket is. Az amur ereje, hirtelen megugrásai által ki tudja használni szerelékünk gyengepontjait. Az általam javasolt felszerelés olyan vizekre vonatkozik, ahol már régóta telepítenek amurt, a víznek természetes környezete van, vannak nádfalak, akadók, víz fölé nyúló faágak, egyszóval az igazi tavakra. A kopár, egysíkú műanyagtavakon, amik csak egy-két évesek természetesen jóval finomabb szerelékkel is horgászhatunk, de az ilyen vizekből való halkitermelés számomra nem egyenlő a horgászattal, szerintem ahhoz kell az a természetes környezet, ahol természetes a halak viselkedése, nem csak oda vissza úszkálnak a kis medencében…
Viharokkal dacolva
2011. október 22.

VIHAROKKAL DACOLVA

Kétnapos horgásztúránkat pár órás pihenővel szakítottam meg csupán, de álmomból arra riadtam, hogy valaki harcsát kiált a stégen. Erre a szóra a medve kimászott a barlangjából, hogy felmérje az erőviszonyokat. Ez első ami szemet szúrt nekem, a távolban gyülekező felhők garmadája. Hát ebből bizony vihar lesz rövid időn belül... nem is csoda, hogy Kocikának harcsát sikerült fognia, hiszen szinte az összes eddigi bajuszosomat vihar előtt, vagy frontos időben sikerült elcsípni. Ilyenkor megmozdulnak a harcsák a légnyomásváltozás hatására.