Visszatérés Házirétre...
2019. december 05.

VISSZATÉRÉS HÁZIRÉTRE...

Már november 29-ét mutatta a naptár, amikor hallgatva a prognózisra, viszonylag enyhe időjárást és minimális csapadékot remélve, újra kilátogattam barátaimmal a Háziréti tóra. Ismét napijegyes kvótát váltva, pocakos tükrösökről, izmos nyurga formájú tőpontyokról álmodozva foglaltunk helyet a télre készülő, ám még késő őszi arcát mutató, ködfátyollal öltözködő fenséges tározón...

Újdonság: Super Natural pontyozó bojli
2021. május 25.

ÚJDONSÁG: SUPER NATURAL PONTYOZÓ BOJLI

Amikor a célzott pontyhorgászatról beszélünk, mi "Zónások", minden esetben az egyszerűséget és a vele kéz a kézben járó letisztultságot látjuk magunk előtt. A most bemutatkozó SUPER NATURAL pontyozó bojlink is pont erről szól...

A Horgász-Zóna gyermekei - Alpha, Buddy, és Robin Hood
2021. május 31.
Tanács Jani

A HORGÁSZ-ZÓNA GYERMEKEI - ALPHA, BUDDY, ÉS ROBIN HOOD

Egy új bojli kipróbálása mindig izgalmas feladat. Ez alkalommal mindjárt 3 különböző friss ROD HUTCHINSON golyó került a kezeim közé... Ráadásul a saját ötleteinket is magában foglalják az Alpha, Robin Hood és Buddy fantázianevekre hallgató bojlik. És hogy mit adott a Rod Hutchinson minőség és az itthon fogós ízvilág? Olvass tovább!

Októberi peca
2011. november 29.
Neubrand Antal

OKTÓBERI PECA

Október közepét írtunk, amikor sikerült szabaddá tennem magamat arra a hétvégére, amikor a kollégák egy jónak ígérkező pecát szerveztek. A Cser-tó volt a kiszemelt helyszín ahová ők rendszeresen járnak. Sok jót meséltek erről a helyről így izgatottan vártam a szombat reggelt. A hajnali háromkor kelés kevéssé tetszett, de szükséges volt, mert fél ötkor találkám volt Lacával. A többiekkel ötkor találkoztunk az autópálya melletti egyik benzinkútnál. Természetesen mi értünk oda a leghamarabb. A kutas hölgynek is elég korai lehetett az időpont, mert várni kellett rá pár percet mire előjött hátulról. Kifelé menet azért majdnem hasra estünk egy jól megtermett kutyában mely éppen fókának képzelhette magát. Amíg vártunk magamra vettem a sí overallomat mert igencsak röpködtek a mínuszok. Miután mindenki megjött nekiindultunk és ahogy terveztük fél hatra oda is értünk a tópartra.
Aki nem kockáztat, nem is nyer
2012. augusztus 10.

AKI NEM KOCKÁZTAT, NEM IS NYER

Lassan hozzászokhattunk már az utóbbi évek során, hogy a június a napsütéses kánikula helyett inkább viharokkal, záporokkal teli frontos időt hoz, mintha már nem is a nyár része lenne ez a hónap. Az embernek nagyon észnél kell lennie, ha több napos túrát tervez, mert az önfeledt szórakozást könnyen elsöpörheti egy hirtelen lecsapó vihar. Ha meg olyan helyen horgászunk a szabad ég alatt, ahol még menedéket sem lehet találni az égi áldás elől, akkor igazi istenkísértéssé válhat a tervezett túra. Most mi is egy ilyen helyzetbe csöppentünk faterral, mert az időjárás előrejelzés nem túl sok jóval kecsegtetett erre a hétvégére. Mégis úgy döntöttünk, hogy belevágunk, a már hónapokkal előre lekötött huszonnégy órás pontyos túránkba, hiszen aki nem kockáztat, az nem is nyer... meg persze a kikért szabadságot sem szabad hagyni elúszni.
A tavasz első érintése
2012. május 13.

A TAVASZ ELSŐ ÉRINTÉSE

A hosszú, fagyos téli hónapok után hirtelen, egyik napról a másikra beköszöntött a tavasz plusz húsz – huszonöt fokos napsütéses időjárással. Mint minden évben, idén is Agostányon kezdtük az évet apámmal egy szezonnyitó pontyozás alkalmával. A zord időszakban elkövetett ragadozóhalas, pergetős próbálkozások után, már nem vágytam másra, mint hátradőlni a kényelmes horgászfotelben és magamba szívni az erősödő kora tavaszi nap első sugarait. Várni, hogy a kapásjelző felcsapódjon és horogvégre kerítsem az év első pontyait. „Ember tervez, Isten végez...” - szól a mondás. A több hete tartó kellemes időt, pont a kitűzött dátum előtt űzte el egy viharos széllel beköszöntő hidegfront. Ez a hirtelen időjárás változás tönkretette álmainkat az üdítő tavaszi horgászatról, de azért minket sem faragtak olyan fából, akik csak úgy feladják a küzdelmet némi szélvihar miatt...