Pontyok fagypont alatt...
2018. december 05.

PONTYOK FAGYPONT ALATT...

Az idő kegyetlen gyorsasággal telik... már december elsejét mutatta a naptár, amikor cimborámmal, Barta Mátéval, végre össze tudtunk hozni egy közös pecát. Nem variáltuk nagyon túl, kiszemelt helyszínük egy alig órányira található kisebb vízterület volt...
Pontyok a törpék között
2017. szeptember 12.
Pop Attila

PONTYOK A TÖRPÉK KÖZÖTT

Ködbe burkolózott Budai hegyek lábánál, kacskaringós utakon, indultam a kedvenc tavam felé hajnalban. Az üres autópálya jelezte már, hogy az esős reggelen nem leszünk sokan a parton. A szél is hol erősebben, hol pedig szelíden jelezte az ősz bizony beköszöntött...
A Préri rabjai...
2016. július 12.
Pop Attila

A PRÉRI RABJAI...

Itt a hét vége és újra elfog a vágy és rabjává tesz. Az a vágy, amely esőben, szélben vagy tűző napsütésben is kiűz a vízpartra, hogy kedvenc szórakozásomnak tegyek eleget. Barátommal, Istvánnal már régóta terveztünk egy közös pecát és most eljött az ideje, hogy egy számunkra ismeretlen vízen is kipróbáljuk tudásunkat...
Tudomány a horog alatt - Tudatos felkészülés
2018. június 08.
Tanács Jani

TUDOMÁNY A HOROG ALATT - TUDATOS FELKÉSZÜLÉS

...Megint lefelé tör. Brutális az erő, hajlik a bot, finoman kerreg a fék, nem feszítem, de muszáj még fárasztani. A damilon pihenő bohóc szorgosan gyűjti a megfáradt nyárfa bolyhokat. Az orsó mellet az agyam is kattog. Felsejlik a legutóbbi jóízű csevej Black Cap kapitánnyal...
Húzós vízen
2014. november 17.
Galambos Sándor

HÚZÓS VÍZEN

Biztos voltam benne, hogy jót fogok horgászni. Minden stimmelt: szép idő, kecsegtető vízállás és egy általam jól ismert szakasz...
Süllő rágta gumihalak
2013. április 23.

SÜLLŐ RÁGTA GUMIHALAK

Számos könyvet és újságcikket olvastam már a téli csónakos, nagy gumihalas süllőzés világáról és bár, régóta járom a tavak, folyók partját, ez idáig még nem adatott meg a lehetőség, hogy megtapasztaljam ezt a horgászmódszert a gyakorlatban. Így, egy álom vált valóra, mikor Soma barátom meginvitált egy közös horgászatra az öreg Duna hátára a legzordabb téli napokban. Már türelmetlenül vártam, hogy elérkezzen a kitűzött időpont. Alig fértem a bőrömbe, a majd kétórás úton, míg végül a rozzant volánbusz begördült a célállomás pályaudvarára. Barátom már ott várt reám. Egy gyors kanyarral elugrottunk a csónakért és egy röpke óra után már ringatóztunk is a fagyos habokon. Csak úgy pattogott úszó alkalmatosságunk, ahogy teljes gázzal közeledtünk az ígéretes árkok, gödrök felé. Az ébredező hajnali táj csodás bíbor színekben pompázott. Egyszerűen nem tudtam betelni a természet varázslatos látvánnyal.