Márciusi „havas” kaland…
2013. március 18.

MÁRCIUSI „HAVAS” KALAND…

„Magyar vagyok. Büszkén tekintek át A múltnak tengerén, ahol szemem Egekbe nyúló kősziklákat lát, Nagy tetteidet, bajnok nemzetem. Európa színpadán mi is játszottunk, S mienk nem volt a legkisebb szerep; Úgy rettegé a föld kirántott kardunk, Mint a villámot éjjel a gyerek.” Petőfi Sándor / Magyar vagyok/
A sügérkirály
2013. március 11.

A SÜGÉRKIRÁLY

Sűrű, vastag ködfüggöny borult az októberi szürke tájra, olyan áthatolhatatlan közeget képezve, hogy alaposan meg kellett gondolnom minden lépésemet, miközben az öreg vasút rozsda lepte sínpárjai mellett bandukoltam. Hihetetlennek tűnt, hogy szinte az orrom hegyéig nem láttam a csípős hajnali párában. Ahogy a mai napra kiszemelt, mély vizű bányató felé közeledtem, az áthatolhatatlannak tűnő fehér fal egyre masszívabb lett, hogy a halőrbódét is csak a közvetlen közelébe érve pillanthattam meg. Nagyon ritkán horgászok ilyen körülmények közt, de kíváncsian vártam, a szokatlan időjárási jelenség talán vajmi meglepetéssel szolgál a nap folyamán. Első dobásaim a nagy semmibe röppentek, csak a víz csobbanásából hallottam, hogy a megfelelő helyen landolt termetes műcsalim. Mosolyogva gondoltam bele, ha netán most akasztanék egy szép halat, a partra emeléshez ki kéne tapogatnom, merre úszkál zsákmányom a vízben...
Kezdődik! Kezdődik! Elkezdődött!
2013. február 25.
Kurucz Dávid

KEZDŐDIK! KEZDŐDIK! ELKEZDŐDÖTT!

Hogy mi? Természetesen a horgászszezon! Bár, ha jobban belegondolok, szinte véget sem ért. December elején még volt horgászható víz, sőt még verseny is! A január pedig rögtön enyhe idővel és kiolvadt tavakkal indított. Február is hasonlóan kezdődött, így az első szombat reggel már a Préri tavon ért minket. A bőrig ázás mellett jó néhány ponty fárasztásával lettünk gazdagabbak. Az élmények hatására a következő szombatot is bevállaltam a gyanús előjelek ellenére:
ZÓNA beszámoló: FEHOVA 2013
2013. február 19.
Horgász-Zóna

ZÓNA BESZÁMOLÓ: FEHOVA 2013

Furcsa, nem furcsa, de az idei, már a harmadik FEHOVA kiállítás volt, amelyen a HORGÁSZ-ZÓNA kft. képviseltette magát… Egy pillanatra mi magunk is újra átgondoltuk, átszámoltuk, de így igaz: vállalkozásunk felzárkózott a rendszeres kiállítók sorába! Alapos szervezőmunka és egyeztetések után, szerdán - a „0. napon - valamikor délelőtt 11 óra magasságában végre begördült a furgonunk a HUNGEXPO területére. Az akkor még alaposan kihűlt és üres csarnokban, megkezdtük az eddigi, legszebb „ZÓNA stand” berendezését, felépítését.
Hull az elsárgult levél
2013. február 07.

HULL AZ ELSÁRGULT LEVÉL

Lassan beléptünk október derekába és a mogorva ősz, mint minden évben most is, sárgába, vörösbe és megannyi színbe öltöztette a fák, bokrok lombruháját. Nem tagadom, nekem ez a hónap áll legközelebb a szívemhez. Ilyenkor az ember évről évre rácsodálkozik a természet gyönyörűségére, változatosságára. A színkavalkád némileg feledteti a horgásszal az elmúlni készülő természet zord valóságát. Ilyen és efféle gondolatok kavarogtak fejemben miközben talpaim alatt hangosan ropogtak a fák elhullajtott, megszáradt levelei, lábaim lépten-nyomon a mély az avarba süppedtek. Gábor barátommal bájos kis vizek között kanyargott utunk mire elértük választott horgászhelyünket, a mocsai csukás tavat. Úgy döntöttünk kihasználjuk a fagyos, télbe hajló napok előtti utolsó napsütéses hétvégét.
Nyári kaland…
2013. január 18.

NYÁRI KALAND…

A nagy halak utáni vágy és a bennem szunnyadó horgász ösztön nem hagy egy perc nyugtot sem. Nap, mint nap újabb horgászatokat tervezek. Álmaimban halakkal küzdök, miközben egy tavaszi portyán a sekély víz határán, gyors irányváltoztatással, alacsonyan a föld fölött repkedve, egy bíbic hallatja vijjogó „bé-bic” hangját… ezzel ébresztve fel engem az álomvilágból.