HORGÁSZ-ZÓNA „Black Box” pergetőverseny
2011. szeptember 25.
Horgász-Zóna

HORGÁSZ-ZÓNA „BLACK BOX” PERGETŐVERSENY

Az idei évben első alkalommal megrendezésre kerül a HORGÁSZ-ZÓNA „Black Box” pergetőverseny! Miért? Hogy kiderüljön hasonló csalikkal ki a legjobb, ki tud leggyorsabban alkalmazkodni a váratlan körülményekhez… és, hogy miért találtuk ki ezt: Legtöbbünk a bevált szerelékével, műcsalijával horgászik, megtanulta annak vezetési technikáját, érzi minden rezdülését. Ez egy olyan különleges alkalom lesz, ahol egy véletlenszerűen kapott csalihalmazból kell gazdálkodni és kapásra bírni a ragadozókat. Csatlakozz Te is ehhez a kísérlethez, hisszük hogy mindannyian sokat tanulunk belőle. „Black Box” csalidoboz: Különböző típusú műcsalikat csomagolunk egy lezárt „fekete dobozba”. Minden versenyző választ egy dobozt és annak a tartalmával kell horgásznia. Ezen kívül saját műcsalival csak a „B” szektorban lehet horgászni (mindenki fog mindegyik szektorban horgászni). A csalik között gumihalak, twisterek, wobblerek lesznek. Súlyaik maximum 30gr-ot érik el. Ólomfejeket és Not-a-knot kapcsokat mindenki hozzon magával. Időpont: 2011. október 16. (Vasárnap) Helyszín: Robinson-szigetek Szécsény.
Kecskédi kánikula
2010. június 27.

KECSKÉDI KÁNIKULA

Általában, hogy melyik vízterületre megyünk horgászni, jelentősen befolyásolja eredményességünket, hiszen míg az intenzíven telepített tavakba sokszor heti rendszerességgel tesznek halakat, addig a kisebb horgászkezelésű vizekbe csak ősszel kerülnek új lakók. Mégis az ember sokszor vágyik a kisebb, eldugottabb tavacskákra, hiszen itt nincsen zsúfoltság, nincsen hangzavar, keresztbe dobálások, kapásjelző sípolás, csak a pőre természet, a nyugalom és a harmónia.
Pergessünk Vörösszárnyúra
2012. július 11.
Medgyasszay Csaba

PERGESSÜNK VÖRÖSSZÁRNYÚRA

Munkám kapcsán szeretett Balatonomat érintette utam, így beiktattam a feszített munkatervbe egy másfél órás kis pihentető cserkelést. Ezúttal nem a kikötők apró agresszorait akartam lencsevégre kapni - nagyravágyóbb célokat tűztem ki. Barátom, nyaralása alatti mesébe illő sügérfogásokról számolt be. 30 centiméteres, és több 25-26 centiméteres sügért sikerült elkapnia a déli parton a nádasok öblözetében. Gyerekkoromban a kikötőkben ugyan mindig jelen volt a sügér, de a nádasokban, hínárosokban soha nem találkoztam velük. Úgy 3 éve azonban, a nagy 40 fokos nyári forróságban furcsa megfigyelést tettem...
Augusztus 20. tűzijáték nélkül
2013. november 04.

AUGUSZTUS 20. TŰZIJÁTÉK NÉLKÜL

Szevasz he! Nem mész ma tűzijátékozni? - Mégy a f****m! - csíptük el ezt az életszagú párbeszédfoszlányt a Duna parti kocsma pultjánál, miközben kiváltottuk napijegyünket az általunk kiszemelt öböl területére. Szapora léptekkel hagytuk el a késdobáló dohos légterét, hogy szemrevételezzük a folyó állását. Hát igen, alig csordogált valami vizecske a mederben, ezért sok jóra nem számíthattunk. Ráadásul otthon hagytam a szerencsesapkámat is, ami biztos kudarcra ítéltette a mai napot. Szapora léptekkel közelítettük meg a kiszemelt partszakaszt. Dani barátom a jobbomon, kivel már összeszokott csapatként működünk, és Rolanddal, illetve fiával, Marcellal a balomon, kikkel először horgászok együtt ezen a borús, szeles napon. Mindannyian önbizalommal telve suhintottuk be műcsalinkat vadvízi csukák után áhítozva.
Tisza-tavi álomcsukám története
2014. július 25.

TISZA-TAVI ÁLOMCSUKÁM TÖRTÉNETE

Lassan vége az áprilisnak, de a legnagyobb kaland még előttünk állt, hiszen Roli barátommal és kisfiával, Marcellal egynapos túrát terveztünk a Tisza-tó nádastengerére. Már türelmetlenül vártuk, hogy begördüljünk az Albatrosz kikötő udvarára és csónakba pattanva, a falánk ragadozók nyomába szegődjünk. Öblítőcsatornákon, holt Tisza ágakon át vezetett utunk. Némán csodáltuk az ébredező természet zöldbe hajló színeit, miközben csónakunk némán siklott tova a mesebeli tájon. Valami fennkölt érzés kerített hatalmába minket. A tavasz illata, az új élet ébredése valósággal átjárta a levegőt. Éreztem, egy ilyen nap nem végződhet kudarccal. Ma biztosan vár ránk valahol pár pompás rablóhal, csupán meg kell őket találnunk.
Balinhajsza
2013. augusztus 08.

BALINHAJSZA

Lassan, nesztelenül osontunk a sötét, kietlen ösvényen. A hajnali harmatól még nedves gazban gázolva, nadrágunk szára pillanatok alatt átázott és néhány perc múlva már lábunk is hangosan cuppogott cipőnkben. A szúnyogok hada sem kímélt minket, de mindezen zavaró körülményekre fittyet hánytunk, hiszen már csak néhány lépés választott el minket a kiszemelt dunai torkolattól. Végre átverekedtük magunkat a bozóton és a zsebkendőnyi tisztásra érve elénk tárult az öreg folyó, amint az éppen előbukkanó hajnali nap aranyszínbe festette tükrét. Azonban nem volt élettelen ez a felszín. Hangos cuppanások, balinhajtások és harcsaforgások borzolták az élettől nyüzsgő kakaó barna vizet. A hirtelen jött áradás a torkolatba szorította az apróhalakat és a ragadozók bandákba tömörülve próbálták kivenni részüket a lakomából.